Nieuwe preventiewerker voor Kampenhout

dinsdag, 26 juli, 2016
Nieuwe preventiewerker voor Kampenhout
Dat CD&V de welzijnspartij bij uitstek is, merken we aan de vele realisaties van onze Schepen Greet Willems. In de Kampenhouse beleidsvisie staat te lezen: " Een goede fysieke en geestelijke gezondheid zijn belangrijk voor de levenskwaliteit van iedereen.". Dat zijn geen loze woorden, we zetten opnieuw in op preventie en doen dat in samenwerking met Haacht, Keerbergen en Kortenberg.
Preventiewerker Sofie Fruyt zal voor het nieuwe samenwerkingsverband "H3K" tal van activiteiten uitwerken en ondersteuning bieden waar nodig. Concreet maakte Sofie al kennis met de Kampenhoutse jeugdverenigingen, zo verlaagt zij meteen de drempel. Het preventiewerk beperkt zich niet tot de gekende verslavingen als drugs en alcohol, verslaving gaat veel verder. Vandaag duiken ook game- en smartphoneverslavingen op.
Schepen van jeugd Edith Grauwels is enorm blij dat Kampenhout opnieuw een preventiewerker heeft: "Sofie zal ook nauw kunnen samenwerken met de scholen waar veel van onze Kampenhoutse jongeren naartoe gaan." Toch benadrukken beide CD&V schepenen dat de dienst zich niet louter wil focust op jongeren: "We zetten in op verschillende kanalen, diverse manieren van werken en zijn er voor iedereen die ons nodig heeft."

Lees hier het artikel van het Nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/cnt/blvva_02393354